Ấn phẩm:

Oppositional cultural elements in the emergent cinema of Pakistan

Xem mô tả

1

Xem & Tải

0

Nhan đề khác
Tóm tắt
The new emergent cinema of Pakistan is reemploying the history, heroes and cultural values of the country to achieve a distinctive identity. Conscious efforts to achieve a distinctive identity coincided, in 2007, with the official screening of Indian films in Pakistani cinema houses, after a ban of more than four decades. The screening of Indian films shows a clear shift in policy. Indeed, the Media Liberation Act of 2002 has allowed a media boom in Pakistan, and policies regarding the importation of foreign films and censorship were also relaxed. As a result, the Indian imports have been squeezing the space available for the national films. The emergent movie makers of Pakistan have responded to the threat, and the change in policy has also allowed them to experiment with subjects that have been neglected previously. This article will analyse two of the recent releases, Moor (2015) and Manto (2015), to explore the path and challenges of the emergent cinema. Moor explores the unseen snowy landscapes of Baluchistan, while Manto depicts the last seven years of Saadat Hasan Manto, one of the most prominent and controversial writers in the Urdu language. It reveals that the oppositional cultural elements are playing their role in re-establishing Pakistani cinema in the era of globalisation and the free market economy.
Tác giả
Ahmad Bilal
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Taylor & Francis
Năm xuất bản
2018
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Emergent culture , Moor , Manto , Pakistani cinema
Bộ sưu tập
URI
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép