Ấn phẩm:

The failure of ‘scientific’ evidence in Taiwan: a case study of international image repair for American beef

Xem mô tả

11

Xem & Tải

3

Nhan đề khác
Tóm tắt
This study extends the theory of image repair in a cross-cultural setting by examining an international controversy in the beef trade. Taiwan’s restrictions on American beef imports in 2010 (based on fears of ‘mad cow’ disease) caused trade tensions between the US and Taiwan and prolonged the ongoing controversy over American beef exports to East Asian countries, one of America’s top beef export markets. To repair the image of these products in Taiwan, the US government utilized the image repair strategies of denial, bolstering, minimization, and attacking the accusers. Although the US position was supported by scientific data, the rhetoric was generally not effective in Taiwan. A major obstacle was the contradiction between social experiences and scientific evidence. Since face-saving is extremely important in Chinese culture, the use of threatening messages by US officials caused more harm than good. This study suggests that experience-based reasoning and face-saving are important factors in image repair efforts in the East Asian context.
Tác giả
Wei-Chun Wen
Tzu-hsiang Yu
William L. Benoit
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Department of Speech Communication, Shih Hsin University, Taipei, Taiwan
Năm xuất bản
2012
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
American beef , Chinese culture , Image repair , Taiwan
Bộ sưu tập
URI
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép