Ấn phẩm:

Social-Emotional learning and academic achievement: using causal methods to explore classroom-level mechanisms

Xem mô tả

9

Xem & Tải

0

Nhan đề khác
Tóm tắt
Social-emotional learning (SEL) programs have demonstrated positive effects on children’s social-emotional, behavioral, and academic outcomes, as well as classroom climate. Some programs also theorize that program impacts on children’s outcomes will be partially explained by improvements in classroom social processes, namely classroom emotional support and organi-zation. Yet there is little empirical evidence for this hypothesis. Using data from the evaluation of the SEL program INSIGHTS, this article tests whether assignment to INSIGHTS improved low-income kindergarten and first grade students’ math and reading achievement by first enhancing classroom emotional support and organization.
Tác giả
Meghan P. McCormick
Elise Cappella
Erin E. O’Connor
Sandee G. McClowry
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
AERA Open. - 2015. - Vol. 1. - No. 3. - pp. 1 –26
Năm xuất bản
2015
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
social-emotional learning , academic achievement
Bộ sưu tập
URI
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép