Ấn phẩm:

Absence of the ‘un-exchangeable’ monument: Cinematic design and national identity in a time of partition

Xem mô tả

1

Xem & Tải

0

Nhan đề khác
Tóm tắt
In the 1954 film Jagriti, a train-trip to the historic sites of the recently-formed Indian nation erases Islamic monuments. A similar sequence enfolds in the 1957 Pakistani film Bedari, which mimics Jagriti. It ignores Pakistan’s shared Islamic past with India. In this absence of Islamic monuments, I argue, lies the potential to question the nation-state’s homogenizing tendencies. I analyze these patriotic films in the context of post-colonial nation-building that was haunted by the trauma of Partition. If the Partition was a time when national identity was created through exchange, potential to challenge that came precisely from that which could not be exchanged – the historic monument. If the monument is central to the formation of the nation’s identity then what are the implications of an Indian film erasing Islamic monuments; and if Pakistan’s very identity depended on it being Islamic, then why must its Indo-Islamic monuments be absent from this film?
Tác giả
Aditi Chandra
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Taylor & Francis
Năm xuất bản
2018
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Indian cinema , Pakistani cinema , Partition , Bollywood , National identity , Islamic monuments , Islamic architecture , postcolonial
Bộ sưu tập
URI
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép