Ấn phẩm:

Success of reiterative instruction: Looking at faculty-librarian collaboration to improve information literacy in political science education

Xem mô tả

14

Xem & Tải

0

Nhan đề khác
Tóm tắt
The purpose of this case study was to ascertain if college students’ information literacy improves through a faculty-librarian collaboration involving a session of library instruction as part of a regular political science course. The authors conducted two surveys to determine if in-person library instruction increases students’ research abilities. The authors surveyed political science faculty to discover their attitudes toward library research instruction. They also surveyed political science students to gauge their opinions on the value of library instruction and to see if there is a connection between their research proficiencies and instruction by a librarian. Through this case study, the authors found that such instruction does improve information literacy. The researchers concluded that for faculty and colleges interested in improving information literacy skills in undergraduate political science students, such library instruction is helpful towards that goal.
Mô tả
Tạp chí mua quyền truy cập nhà xuất bản Taylor & Francis
Tác giả
Marisha Lecea
Maria A. Perez-Stable
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Taylor & Francis
Năm xuất bản
2019
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Collaboration , Faculty , Information literacy , Library instruction , Research skills , Surveys
Bộ sưu tập
URI
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép