Ấn phẩm:

Are tourists from the same source market culturally homogeneous ?

Xem mô tả

9

Xem & Tải

0

Nhan đề khác
Tóm tắt
This study questions whether tourists are culturally homogeneous regardless of the destination visited or type of travel undertaken. This question is premised on the belief that tourists are culturally homogeneous, which underlies research that applies Hofstede’s national cultural value framework; yet, it has not been asked before in the tourism literature. To address this research gap, a survey of Hong Kong residents who had travelled outside of the city for pleasure was conducted using the Cultural Value Scale (CVSCALE), a scale developed and validated to measure Hofstede’s national cultural values at an individual level. The study revealed significant differences in expressed national cultural values on most dimensions tested, as well as the overall scale by destination choice and style of trip. This study contributes by showing that an examination of individual-level culture may be more important when looking at subpopulations of tourists from the same source market.
Mô tả
Tạp chí mua quyền truy cập TAYLOR & FRANCIS
Tác giả
Bob McKercher
Vincent Wing Sun Tung
Michael Ahn
Người hướng dẫn
Nơi xuất bản
Nhà xuất bản
Taylor & Francis
Năm xuất bản
2024
ISSN tạp chí
Nhan đề tập
Từ khóa chủ đề
Hofstede , CVSCALE , Crosscultural studies , Hong Kong , Nghiên cứu liên văn hóa
Bộ sưu tập
URI
Thông tin bản quyền

Thực thể liên kết

Kết quả tìm kiếm tác giả/Nhà nghiên cứu

Tìm kiếm của bạn không trả về kết quả. Bạn có gặp khó khăn khi thực hiện tìm kiếm? Hãy thử lại bằng cách đặt từ khóa tìm vào trong cặp dấu ngoặc kép