Bài trích
Duyệt Bài trích theo Topic "THẠC SĨ::Giáo dục học"
- Ấn phẩmA conceptual framework for integrated STEM education(2016) Todd R. Kelley; J. Geoff KnowlesThe global urgency to improve STEM education may be driven by environmental and social impacts of the twenty-first century which in turn jeopardizes global security and economic stability...
- Ấn phẩmAs school districts systemically implement social and emotional learning (SEL) in all aspects of their operations, integrating SEL with instructional practices and academic content has become a growing priority. The integration is happening in several ways:(2018)Integration efforts are driven by several factors. Educators are becoming more aware of the impact of SEL on all aspects of students’ well-being, including academic achievement. Districts in the Collaborating Districts Initiative and others are committed to implementing SEL holistically throughout the school day, not limiting it to a specific class or activity.
- Ấn phẩmBa hướng tiếp cận trong định nghĩa năng lực(2018) Hồ Hồng Linh; Nguyễn Thị HảoGiáo dục dựa trên năng lực hay còn gọi là giáo dục tiếp cận năng lực đã trở thành một xu hướng quan trọng trong cải cách giáo dục của nhiều quốc gia trên thế giới, trong đó có Việt Nam...
- Ấn phẩmChính sách phát triển giáo dục đại học: Những thành công ở các nước phát triển và gợi ý bài học cho Việt Nam(2017) Trịnh Ngọc ThạchỞ các quốc gia phát triển, giáo dục nói chung và giáo dục đại học (GDĐH) nói riêng luôn được coi là một trong những lĩnh vực ưu tiên trong chính sách phát triển kinh tế, xã hội. Vì vậy trải qua hàng trăm năm phát triển, GDĐH ở các quốc gia này đã tạo nên ngững thành quả rất ấn tượng
- Ấn phẩmChính sách thu hút nhân tài của chính phủ Hoa Kỳ và bài học kinh nghiệm cho Việt Nam(2020) Nguyễn Thu Thủy; Nguyễn Thị Tùng LâmVị trí cường quốc số 1 của Hoa Kỳ hiện nay được thiết lập nên nhờ nhiều yếu tố. Ngoài chiến lược đúng đắn, chính sách kinh tế cụ thể, để có thể phát triển mạnh mẽ và phát triển bền vững, Hoa Kỳ đã và đang duy trì một đội ngũ lao động thực sự có chất lượng, đặc biệt là đội ngũ nhân tài - đây là nhân tố chính khiến nước Mỹ tiếp tục thịnh vượng như ngày nay. Bài viết tập trung phân tích khả năng cạnh tranh của Hoa Kỳ trong việc phát hiện, tuyển dụng, nuôi dưỡng, duy trì thế hệ lực lượng lao động tài năng, có trình độ thông qua những đạo luật và chính sách luật mà Chính phủ Mỹ đã thực hiện trong thời gian qua, từ đó rút ra những bài học kinh nghiệm hữu ích cho Việt Nam trong việc phát triển nguồn nhân lực nước nhà
- Ấn phẩmCompetency Standards – a Help or a Hindrance? An Australian Perspective(Taylor & Francis, 1995) Paul HagerThe mere existence of competency standards for an occupation is not, in itself, enough to tell us whether they will be a help or a hindrance for education and training providers. Instead, that will depend on what sort of competency standards they are and how they are being used by the education and training providers. This paper will describe, firstly, the types of competency standards that would be a hindrance for vocational education and training providers and those that would be a help.
- Ấn phẩmDrama Based Social Emotional Learning(2018-04-19) Hakan UsakliThis experimental study evaluates effectiveness of drama on social emotional learning. Social-Emotional Skills Perception Scale was applied to 255 elementary fourth grades. The students who got average and below average social emotional score were selected for experimental and control group. Those groups are equal in participant (42 each) and have approximately similar means in the study.
- Ấn phẩmFrom the story of “University autonomy” policy in Taiwan: a look at current higher education reform in Vietnam(2019) Nguyen Tan HungCurrently, universities in Taiwan are almost no longer affiliated with the government's management, promoting the "University Autonomy" policy as the main reason. The article provides some recommendations for development "University Autonomy" policy in Vietnam by analyzing the success story of Taiwan's. Specifically: Collaborative Governance; new financial policy planning; establishment of quality departmental accreditation; the school is active in the development of departmental accreditation system and students become the subject of education
- Ấn phẩmGiáo dục thông minh và chiến lược xây dựng mô hình đại học thông minh ở Vương quốc Thái Lan(2023) Lê Đức QuảngGiáo dục thông minh là một xu thế mới của giáo dục thế giới. Nhằm xây dựng quốc gia thông minh, nhiều quốc gia đã hướng đến xây dựng nền giáo dục thông minh để đào tạo các thế hệ công dân thông minh. Ý tưởng xây dựng trường đại học thông minh bắt nguồn từ mô hình thành phố thông minh, với mục tiêu chính là làm cho cuộc sống tại các thành phố trở nên tốt đẹp hơn và lấy công dân làm trung tâm
- Ấn phẩmGlobalisation and higher education policy(2000) Porter; VidovichGlobalization as a concept can be considered as a sought after dream and a dreaded evil, an empirical reality and a rhetorical myth, a new phenomenon causing world-wide change and an extension of the long term process of modernity. Whatever it actually is, it is clearly the hegemonic discourse of the late twentieth century.
- Ấn phẩmHigher education and the Sustainable Development Goals(Springer Nature B.V., 2021) Maia Chankseliani; Tristan McCowanThis special issue of Higher Education focuses on higher education and the Sustainable Development Goals (SDGs). The 17 SDGs adopted by all United Nations member states in 2015 cover a broad range of issues related to socio-economic, environmental and techno-logical development, and apply to all of the world’s countries, and not only those normally considered to be ‘developing’ or ‘emerging’. As part of its broad remit, the SDGs expanded the focus beyond primary and secondary education to include tertiary education. This was an important move as higher education was missing from the international development agenda as evidenced by previous sets of development goals—the Millennium Development Goals and Education for All.
- Ấn phẩmIntegrating Mindfulness-based Practices into Social and Emotional Learning: a Case Application(2016) Barbara A. Gueldner; Laura L. FeuerbornMindfulness-based practices (MBP) are being ap-plied in school settings with growing interest and increasing frequency. Social and emotional learning (SEL) is a paradigm in which schools are planning and implementing prevention and intervention programming to mitigate risk factors and positively affect the well-being of all students.
- Ấn phẩmInvestigation of The Relationships Between Lifelong Learning And Social Emotional Learning(2016) Mehmet AKCAALANThe current research aims to investigate the relationship between lifelong learning and social emotional learning. Study group consists of 590 university students (390 females, 200 males) studying in different undergraduate programs in University of Sakarya, Faculty of Education in the Fall Term of 2015.In this research, relationships between the variables of lifelong learning and social emotional learning were investigated. Pearson Product Moment Correlation, Partial Correlation methods were utilized so as to investigate these relationships. As consequence of the research, lifelong learning and social emotional learning scores were correlating significantly.
- Ấn phẩmNghiên cứu tổng quan về chiến lược phát triển giáo dục STEM tại Hoa Kỳ và bài học kinh nghiệm cho giáo dục Việt Nam(2020) Nguyễn Kim Dung; Phạm Thị HươngBài viết giới thiệu nghiên cứu tổng quan về giáo dục STEM như một trong những xu hướng mới được đề cập ở Việt Nam trong bối cảnh sự phát triển của giáo dục STEM ở Việt Nam đang còn trong giai đoạn sơ khai và được phát triển bên ngoài trường học. Bài viết sử dụng phương pháp nghiên cứu tài liệu như một cách tiếp cận chính nhằm tìm hiểu sự hình thành chiến lược giáo dục STEM của Chính phủ cũng như một số tiểu bang ở Hoa Kì và từ đó rút ra bài học kinh nghiệm cho Việt Nam
- Ấn phẩmNhững rào cản trong chính sách bảo hộ quyền tác giả đối với truy cập mở và tài nguyên giáo dục mở(2017) Trần Văn HảiSự ra đời của internet đã tác động không nhỏ đến lĩnh vực quyền tác giả, internet có thể giúp tác giả đưa tác phẩm của mình tới công chúng một cách thuận tiện, nhanh chóng. Nhưng internet cũng cho phép các hành vi sao chép trái phép tác phẩm, gây phương hại đến quyền tài sản của chủ sở hữu tác phẩm
- Ấn phẩmPhát triển doanh nghiệp trong trường đại học và những gợi ý chính sách về đổi mới quản trị đại học ở Việt Nam(2019) Đinh Văn ToànNghiên cứu tập trung phân tích, làm rõ lý luận về phát triển doanh nghiệp trong các trường đại học và mối quan hệ giữa phát triển doanh nghiệp với vấn đề quản trị đại học. Đồng thời, nghiên cứu cũng khảo sát thực trạng các trường đại học ở Việt Nam, từ đó đưa ra những gợi ý chính sách nhằm đẩy nhanh tiến trình đổi mới quản trị đại học trong thời kỳ của giáo dục đại học 4.0 hiện nay
- Ấn phẩmSocial-Emotional learning and academic achievement: using causal methods to explore classroom-level mechanisms(AERA Open. - 2015. - Vol. 1. - No. 3. - pp. 1 –26, 2015) Meghan P. McCormick; Elise Cappella; Erin E. O’Connor; Sandee G. McClowrySocial-emotional learning (SEL) programs have demonstrated positive effects on children’s social-emotional, behavioral, and academic outcomes, as well as classroom climate. Some programs also theorize that program impacts on children’s outcomes will be partially explained by improvements in classroom social processes, namely classroom emotional support and organi-zation. Yet there is little empirical evidence for this hypothesis. Using data from the evaluation of the SEL program INSIGHTS, this article tests whether assignment to INSIGHTS improved low-income kindergarten and first grade students’ math and reading achievement by first enhancing classroom emotional support and organization.
- Ấn phẩmTesting for Competence Rather Than for "Intelligence"(1973-01) David C. McclellandThe testing movement in the United States has been a success, if one judges success by the usual American criteria of size, influence, and profit-ability. Intelligence and aptitude tests are used nearly everywhere by schools, colleges, and em-ployers. It is a sign of backwardness not to have test scores in the school records of children.
- Ấn phẩmThe Core Components of Evidence-Based Social Emotional Learning Programs(2019) Gwendolyn M. Lawson; Meghan E. McKenzie; Kimberly D. Becker; Lisa Selby; Sharon A. HooverImplementing social emotional learning (SEL) programs in school settings is a promising approach to promote critical social and emotional competencies for all students. However, there are several challenges to implementing manualized SEL programs in schools, including program cost, competing demands, and content that is predetermined and cannot be tailored to individual classroom needs. Identifying core components of evidence-based SEL programs may make it possible to develop more feasible approaches to implementing SEL in schools.
- Ấn phẩmThe sociology of education and digital technology: Past, present and future(2014) Neil Selwyn; Keri FacerDuring the past 15 years of his career, John Furlong’s research and writing has focused—in part —on digital technologies and people’s everyday experiences of education. While hardly a technol-ogy expert, his work has shown an acute awareness of the significance of computers, the internet and mobile telephony in making sociological sense of education. This paper contrasts the limited visibility of such issues within the sociology of education over the past 30 years with how the present situation appears to be improving during the 2010s.
- Ấn phẩmTheory and Evidence on Governance: conceptual and empirical strategies of research on governance in education(2010) Herbert AltrichterDuring the last 20 years many European education systems have seen profound changes in the way they are governed. This also applies to the school systems of German-speaking countries which until then had been characterized by a long period of stability. Both political rhetoric and actual changes have rightly attracted increased attention of educational researchers, resulting in a growing body of work on the ‘governance’ of schooling. There is no such word as ‘governance’ in the German language. Nevertheless, a type of studies called ‘Governance Studies’, ‘Governance Research’ or ‘Governance Perspective’ has recently evolved in German-speaking social sciences.